Historie

Přistání Huygens
Prakticky každá obří meziplanetární mise představuje výsledek desítek let vývoje a hledání cest. Nejinak tomu bylo u sondy Cassini, která nesla na palubě dosud největší úspěch evropské kosmonautiky: výsadkový modul Huygens pro přistání na Saturnově měsíci Titanu
ATV na startu
ESA za dobu své existence zaznamenala kromě řady neúspěšných projektů také mnoho úspěšných misí. Ať už je to nákladní loď ATV, která létala k ISS, nebo sondy Mars Express a Venus Express, které zamířily k Marsu a Venuši
Kosmodrom ESA
V roce 1979 odstartovala z nového kosmodromu ve Francouzské Guyaně do vesmíru raketa Ariane 1. Znamenalo to začátek evropského kosmického dobrodružství
Lunar Prospector
Je to paradox: Měsíc se stal prvním logickým cílem výzkumných sond Sovětů i USA. Obě země k němu vyslaly desítky výprav, lidé se dokonce prošli po jeho povrchu. Pak ale jako by na náš přirozený satelit zapomněli. Naštěstí se situace postupně mění
Clementine ve vesmíru
Hermes a Columbus
Hermes byl projekt evropského raketoplánu. Do vesmíru jej měla vynést raketa Ariane 5 a podle plánů měl zásobovat evropskou vesmírnou stanici Columbus. Nic z toho však realizováno nebylo
Glen beztíže
„Amerika má hodně kosmonautů, ale jen jednoho Johna Glenna.“ Bonmot, který se objevil v novinách při příležitosti druhého Glennova letu do vesmíru ve věku 77 let, snad nemohl být výstižnější. Včera tento opravdový americký hrdina zemřel. Bylo mu 95 let.

Stránky