Historie

Prakticky každá obří meziplanetární mise představuje výsledek desítek let vývoje a hledání cest. Nejinak tomu bylo u sondy Cassini, která nesla na palubě dosud největší úspěch evropské kosmonautiky: výsadkový modul Huygens pro přistání na Saturnově měsíci Titanu
Tchien-kung 1
Mise Nebeského paláce Tchien-kung 1 se chýlí ke konci. Do několika měsíců shoří v atmosféře
Paule Haney, jsi Želva?
Práce astronauta vyžaduje především přesnost a zodpovědnost. Jak ale dokládá půlstoletí stará historka, ani pánům (a dámám) ve skafandrech není nic lidského cizí…
Halleyova kometa
Přestože nebyla nejjasnější, je nejznámější. Halleyova kometa se ke Slunci vrací přibližně jednou za tři čtvrtě století. V roce 1986 se stala cílem výzkumu nejen pro pozemní dalekohledy, ale i pro mezinárodní flotilu kosmických sond
Voschod
Když už se podařilo ve Voschodu vyslat na oběžnou dráhu hned tři kosmonauty, potřebovali Rusové další triumf. A tím měl být první výstup člověka do volného vesmíru
Neuplynul ani měsíc od letu poslední lodi Vostok, přesněji řečeno od dvojletu Vostoku 5 a 6, a sovětská pilotovaná kosmonautika už řešila, kudy dál. Šestadvacátého července 1963 bylo rozhodnuto o realizaci dalších čtyř letů jednomístných lodí Vostok s pořadovými čísly 7 až 10
Sonda Hajabusa
Japonská sonda Hayabusa představovala už při svém startu jednu z nejambicióznějších meziplanetárních výprav v historii. Dokázala překonat takové množství technických problémů, že zlomek z nich by jiné běžné misi spolehlivě srazil vaz

Stránky