Historie

Oberth s von Braunem
Na rozdíl od Ciolkovského a Goddarda se Oberth dožil startu Apolla 11 – tedy jako jediný ze tří otců kosmonautiky. Jeho přínos pro tuto oblast lidského poznání spočíval především v úrovni teoretických řešení a matematických modelů
Hermann Oberth
V dobách před Kristem byly naše znalosti hvězdné oblohy velmi omezené. Přesto se podařilo přesně určit obvod Země, předpovědět pohyby planet nebo vytvořit rozsáhlé katalogy hvězd
STS-107
Jen patnáct minut dělilo 1. února 2003 raketoplán Columbia od okamžiku, na kdy bylo plánováno jeho přistání na Floridě. Od okamžiku, který měl zakončit mimořádně úspěšnou vědeckou misi. Od okamžiku, který nikdy nenastal…
Aristoteles
Přistání Huygens
Prakticky každá obří meziplanetární mise představuje výsledek desítek let vývoje a hledání cest. Nejinak tomu bylo u sondy Cassini, která nesla na palubě dosud největší úspěch evropské kosmonautiky: výsadkový modul Huygens pro přistání na Saturnově měsíci Titanu
ATV na startu
ESA za dobu své existence zaznamenala kromě řady neúspěšných projektů také mnoho úspěšných misí. Ať už je to nákladní loď ATV, která létala k ISS, nebo sondy Mars Express a Venus Express, které zamířily k Marsu a Venuši

Stránky