Smělé plány: NASA chce postavit vesmírnou ministanici u Měsíce

Astronauti NASA se cestou na Mars zastaví na minizákladně u Měsíce. NASA ji chce postavit v příští dekádě

04.04.2017 - Stanislav Mihulka

Americká agentura NASA obrací svou pozornost k Měsíci. V příští dekádě zde hodlá vybudovat vesmírnou ministanici, která má být dalším krokem na cestě k Marsu.

Nový nápad NASA nedávno zveřejnil Bill Gerstenmaier z oddělení NASA pro pilotovaný průzkum vesmíru. Stanice, jejíž má začít kolem roku 2023, by měla sloužit jako brána pro pilotované výpravy na Mars. Na Mars se NASA chce s lidmi vypravit o desetiletí později.

K čemu taková základna? Američané tam chtějí trénovat astronauty pro mise ve vzdáleném vesmíru. A také to bude výchozí bod, odkud budou se slávou vyrážet pilotované mise k rudé planetě.

TIP: Olympus BA 2100: Sedmdesátitunový nafukovací megamodul Bigelow Aerospace

Vybudování minizákladny bude vyžadovat celkem tři lety připravované nosné rakety NASA Space Launch System (SLS). První z těchto raket dopraví do blízkosti Měsíce modul se zdrojem energie a pohonným systémem, s nímž přiletí posádka 4 astronautů na několikadenní misi. Se druhou nosnou raketou a druhou posádkou se k Měsíci dostane obytný modul ministanice a třetí raketa tam dopraví logistický modul, který bude sloužit k vysílání posádek na Mars.

NASA