kometa

Kometa 67P
Kometu prozkoumanou sondou Rosetta tvoří ze 40 procent organická hmota. A vznikla dříve než Slunce a planety
Perseidy 2016
Sobotní noc bude nocí splněných přání - vrcholí totiž maximum nejstaršího a nejnebezpečnějšího meteorického roje
Meteorický roj Perseid
K prázdninovým nocím neodmyslitelně patří „padající hvězdy“. Nejvíc jich zahlédneme v polovině srpna, kdy vrcholí aktivita meteorického roje Perseid. Čeká nás ale i částečné zatmění Měsíce
Halleyova kometa
Přestože nebyla nejjasnější, je nejznámější. Halleyova kometa se ke Slunci vrací přibližně jednou za tři čtvrtě století. V roce 1986 se stala cílem výzkumu nejen pro pozemní dalekohledy, ale i pro mezinárodní flotilu kosmických sond
Zásilková služba s xenonem
Vědci už vědí, kde se vzal těžký xenon v atmosféře Země. Odpovědi přinesla mise sondy Rosetty u komety 67P/Čurjumov-Gerasimenko
Wow!
Zdrojem slavného signálu Wow! nebyli zelení mužíčci ani záhadné dimenze. Jeho původcem jsou nejspíš obyčejné komety
Původ kyslíku
Ve vesmíru je molekulární kyslík extrémně vzácný. Vědcům z Caltechu se nyní podařilo vyřešit hádanku, kde se vzal molekulární kyslík na kometě, kterou zkoumala sonda Rosetta

Stránky