Rusko

Sergej Krikaljov
Bude nová orbitální stanice opět mezinárodní? Jak dlouho budou ještě létat Sojuzy a co přijde místo nich? Jaké jsou plány Ruska směrem k Měsíci a Marsu?
24.12.1996

24. prosince 1996 vypustili Rusové z kosmodromu Pleseck na raketě Sojuz kabinu Bion 11. Na palubě se nacházely dvě opice, několik čolků, brouků, hlemýžďů, mušky a semena rostlin, aby bylo možné zkoumat účinky mikrogravitace a vesmírného prostředí na různé organismy. Po přistání 7.

Měsíční turistika
Zatímco v minulosti patřilo Rusko a tehdejší Sovětský svaz k světovým lídrům kosmonautiky, jejich dnešní projekty budí rozpaky a některé i lítost. Platí to i pro další z řady plánů na cestu k Měsíci
31.8.1993

31. srpna 1993 vypustilo Rusko družici Meteor 2-21, poslední ze série Meteor 2, jež monitorovala počasí na Zemi (od teploty po rozsah sněhové pokrývky) a také hodnoty vesmírné radiace.

Maják
Již v za několik měsíců by mohla na nočním nebi zářit nová superjasná „hvězda“. Ruští nadšenci chtějí na oběžnou dráhu vyslat zářící satelit
20.2.1986
Vesmírná stanice Mir

20. února 1986 vynesla sovětská raketa Proton na oběžnou dráhu první blok stanice Mir, jež poté fungovala ve vesmíru dlouhých 15 let. Létaly k ní i raketoplány a Rusům poskytla důležité zkušenosti pro dnešní provoz ISS.

Rusko cílí na planetku Apophis