Téma

Osamocené hvězdy představují ve vesmíru spíš vzácnost. Místo solitérního putování kosmickým prostorem se totiž stálice raději sdružují do párů, případně větších skupin
Dvojhvězda
Enceladus
K zajímavým projevům geologické aktivity patří také gejzíry, jež nad povrch daného tělesa vyvrhují proudy vody nebo horkých či studených plynů. Známe je přitom ze Země, ale i z jiných vesmírných objektů
Protohvězda
Prstence nejsou jen ozdobou obřích planet Sluneční soustavy. Podobné útvary větších či menších rozměrů najdeme například jako protoplanetární disky u rodících se hvězd
Ariane 5
Z jihoamerického kosmodromu, který patří evropské agentuře ESA, startují hned tři typy raket. Hlavní evropský nosič Ariane 5, menší Vega a ruský Sojuz
Vědci určili věk Země na 4,54 miliardy roků, tedy shodně se stářím ostatních planet v naší soustavě i samotného Slunce. Cesta ke stanovení doby vzniku naší planety však byla neobyčejně dlouhá
Osudy hvězd připomínají osudy lidí: většina z nich tráví svůj život ve dvojicích. A jelikož mají stálice různé charakteristiky a parametry, najdeme i mezi dvojhvězdami velmi roztodivné páry

Stránky