Téma

Družice Herschel
Výhoda kosmických observatoří tkví v tom, že mohou pozorovat nepřetržitě, neboť jim nepřekáží oblačnost. Navíc dokážou vesmír studovat v oboru různých druhů záření – i toho, které neproniká zemskou atmosférou
Povrch Merkuru
Podle našich zažitých představ o tělesech Sluneční soustavy mají komety ohony a planety zase své měsíce a třeba i prstence. Přesto – Proč se posouvá první jarní den? Může být na Merkuru led? Jsou ve Sluneční soustavě řeky jinde než na Zemi?
Podle našich zažitých představ o tělesech Sluneční soustavy mají komety ohony a planety zase své měsíce a třeba i prstence. Přesto – je Chiron kometa, nebo planetka? Mohou mít planetky měsíce? Existují komety bez ohonu?
Chariklo
Podle našich zažitých představ o tělesech Sluneční soustavy mají komety ohony a planety zase své měsíce a třeba i prstence. Přesto – mohou mít také planetky své měsíce či prstence? A nachází se Země nejblíže ke Slunci v létě?
Akreční disk